IZGLĪTOJOŠAS NODARBĪBAS PAR VESELĪGA UZTURA PAMATPRINCIPIEM “VESELĪGS UZTURS”

21.martā iestādes 5  – 6 gadus veciem bērniem bija iespēja ņemt dalību veselības veicināšanas pasākumā, kura ietvaros tika novadītas izglītojošas nodarbības par veselīga uztura pamatprincipiem “Veselīgs uzturs”.

Nodarbības mērķis ir sarunas veidā izklāstīt pirmsskolas vecuma bērniem uztura nozīmi cilvēka dzīvē. Uztura speciālisti iepazīstināja bērnus ar galvenajām uzturvielām – vielām enerģijas veidošanai, ķermeņa veidošanai, dārzeņiem un augļiem. Zināšanas tiks nostiprinātas, veicot praktiskus uzdevumus.

Teorētiskās daļas tēmas:

  • Kas ir uzturs? Kādēļ ir jāēd? – uztura speciālists noskaidro bērnu viedokli un bērniem saprotamā veidā izklāsta uztura nozīmi cilvēka dzīvē.
  • Kas ir enerģija? Kādi produkti dod enerģiju? – vienkāršoti tiek skaidrots “enerģijas” jēdziens, enerģijas nozīme un ieguves avoti. Tiek rādītas kartītes ar produktiem, kas sniedz enerģiju.
  • Kas dod materiālu ķermeņa būvēšanai? – salīdzinot ķermeņa šūnu veidošanu ar “būvēšanu”, tiek skaidrota uzturvielu kā būvmateriālu nozīmi. Tiek rādītas kartītes ar produktiem, kas kalpo kā būvmateriāli.
  • Veselīga uztura šķīvis – uztura speciālists bērniem stāsta un uz šķīvja parauga rāda, kā vienkārši sadalīt šķīvi un izvietot tur produktus, lai visas nepieciešamās uzturvielas tiktu uzņemtas pietiekamā daudzumā.
  • Dārzeņi un augļi – uztura speciālists stāsta par dārzeņu, augļu un ogu dažādību un nozīmi, rāda kartītes ar dārzeņu un augļu attēliem (bērni nosauc).

Praktiskā daļa:

  • Veselīga uztura šķīvis – Bērni veido veselīga uztura šķīvja paraugu – uz papīra šķīvjiem veido sadalījumu pēc šķīvja principa – līmē atbilstošos produktus. Uzdevuma mērķis ir veicināt bērnu prasmi atšķirt produktus, kuriem jāaizņem lielāka vai mazāka šķīvja daļa, piemēram, dārzeņi aizpilda ½ šķīvja, bet makaroni – tikai ¼. Paralēli praktiskajam darbam uztura speciālists stāsta par konkrēto uzturvielu nozīmi (piemēram, par graudaugiem un kartupeļiem kā enerģiju sniedzošiem produktiem).
  • Maņu tests “Atpazīsti dārzeņus un augļus” – uzdevuma veikšanai bērniem jāpielieto trīs maņas – redze, oža un tauste, lai atpazītu dažādus dārzeņus un augļus. Ar šī uzdevuma palīdzību tiek nostiprinātas zināšanas par ikdienas uzturā iekļaujamiem dārzeņiem un augļiem, kā arī demonstrēta plašā izvēle no vietējo produktu klāsta.
    Uzdevumi:
    *REDZE – bērniem jānosauc attēlos redzamie dārzeņi (ppt prezentācija), speciālists pārrunā ar bērniem tēmu par dārzeņu dažādību, krāsu variācijām u.tml.
    *OŽA – burciņā ir salvetē paslēpts produkts (piemēram, mandarīnu miza) ko var saost, bet nevar redzēt. Katrs bērns smaržo trauciņu, un tad kad visi to ir izdarījuši, saka variantus, kas tas varētu būt (vismaz 3 produkti).
    *TAUSTE – necaurspīdīgā maisā tiek ievietots dārzenis (piemēram, paprika), ko bērni viens pēc otra ar taustes palīdzību mēģina uzminēt, un kad visi to ir izdarījuši, saka variantus, kas tas varētu būt (vismaz 2 produkti).
  • Meistarklase darbiniekiem:
  • 21.martā plkst.13.00 mūzikas zālē notika Rēzeknes pilsētas domes projekta ietvaros “Veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu organizēšana Rēzeknes pilsētā” lekcija “Veselīga uztura pamatprincipi” un meistarklase iestādes darbiniekiem, kuras laikā tika runāts par veselīgu uzturu un tika gatavotas veselīgas konfektes un uzkodas.

Bērniem un darbiniekiem ļoti patika nodarbības un lekcija, viņi papildināja savas zināšanas par veselīgu uzturu.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *